NYA ÄVENTYR...ELLER?

Det är svårt att veta vad man vill, det är svårt att veta vart man skall och det är svårt att veta om man gör rätt eller fel. Det finns så många vägar att gå och tusen hinder på vägen men det viktiga är att man vet vart man vill sluta. Jag vet att det är några av er som kanske just tagit studenten, för några kanske det var ett år sedan, för några av er är det ett eller kanske två år kvar. Att veta vad man skall göra i detta stadie i livet är allt annat än lätt om ni frågar mig. Jag skulle säga att jag är i något av en mellanålder, gammal nog att vara vuxen, gammal nog att ta egna beslut, men är jag gammal nog att fatta besluten som kan komma att förrändra mitt liv? 
 
Det finns så mycket jag vill göra, så mycket jag vill hinna med men hur skall jag egentligen göra för att komma dit när det aldrig blir som jag vill eller planerat är svårt, det är så jag känner just nu. Är lite vilsen i mina val och nu är det dags att börja omverdera min plan som jag trodde var helt perfekt. 
 
Min bästa vän sa till mig att allt händer för en anledning, att när en dörr stängs öppnas en annan. Jag har försökt att tänka lite extra på detta när jag minst en gång varje dag får lite panik och känner mig redo att sätta händerna i ett projekt som ännu inte finns. Jag kan säga att jag minst en gång varje dag kommer på en ny sak jag skulle vilja göra, min hjärna går på helvarv och jag är livrädd för att missa något. 
 
Det senaste året har varit ett utav dem bästa men samtidigt det jobbigaste i mitt liv. Jag har fått vänner och minnen för livet som jag inte skulle byta mot något i hela världen. Men nu är det dags för nya äventyr, ett nytt kapitel i mitt liv skall börja och jag är livrädd. För första gången i mitt liv har jag INGENTING planerat. INGENTING, hur sjukt känns inte det? jo jätte. Jag hatar att inte veta vad som skall hända och om jag fick bestämma, skulle jag ha hela mitt liv på ett papper, på en lista till punkt och pricka. Det kanske låter tråkigt, men inte om du frågar mig. Tänk att få ha en önskelista, men allt du vill göra varje år och dag för dag få pricka av varje sak, en efter en. 
 
Men, jag har lovat mig själv att försöka acceptera detta, att inte veta är en bra sak, ja det är bra. Jag skall ta vara på alla chanser jag får och låta varje litet fönster som öppnas bli till en dörr. Släppa in nya människor och ta vara på allt som händer, tänk vad jag en dag kommer att uppskatta denna tiden i mitt liv. Då jag hade alla möjligheter i världen och gjorde det bästa av det. 
 
Detta pratade jag och M om idag, hon tyckte det var skönt att någon mer än hon kände såhär. Och jag tyckte det var skönt att någon mer än JAG kände såhär. Med detta inlägg vill jag inspirera er, ni som kanske känner likadant. Det är okej att inte ha en plan, det är okej att inte veta vad man vill, det är okej att vara spontan och ta allt lite som det kommer. Jag är bombsäker på att ni gjort och kommer att göra otroliga saker och vara med om helt sjukt underbara upplevelser och det finns ingen ide att stressa, det har jag lärt mig. 
Vare sig det rör sig om små, stora eller mellanstora beslut eller saker så kommer vad ni än väljer bli rätt, lita på er magkänsla tjejer, den ljuger oftast inte! Var inte rädda för att testa nya saker och utmana er själva lite, ta smarta beslut och lär er av era misstag. Allt kan inte bli rätt och allt blir absolut inte fel, ni är grymma hela bunten. Glöm inte det ♥
 
 
KRAM E 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0