OM MIN TID I LOS ANGELES

Skulle du kunna berätta mer om ditt LA? Från start till slut liksom.
 
Absolut! i juli förra året (2012) flyttade jag till Los Angeles. Jag hade kommit in på Santa Monica College, skulle plugga Fashion Merchandising och var lyckligare än någonsin. Detta var något jag länge velat göra och tyckte det var helt sjukt att jag faktiskt var där. Jag bodde tillsammans med två andra tjejer i en lägenhet på Top floor (12 våningen) i West Hollywood. Jag hade lämnat allt som trygget heter och flyttat tvärs över hela världen och jag kan säga nu att det var det mest otroliga, jobbiga, lärorika och roligaste jag gjort i hela mitt liv. Allt började väldigt bra för mig, jag hade goa roomisar, älskade skolan, fick bra betyg och trivdes som fisken i vattnet.
 
 
Ju längre tiden gick ju mer märkte jag att LA inte riktigt var staden för mig. Vilket jag tyckte kändes väldigt jobbigt och tråkigt då jag älskade skolan och hade fått väldigt härliga vänner. Jag försökte ignorera det men jag var konstant ledsen på något konstigt sätt samtidigt som jag inte vill lämna det största äventyret i mitt liv. Jag kan ärligt säga att det tog ett tag innan jag faktiskt kunde säga till mig själv att det bästa för mig var att åka hem till lilla Sverige igen. 
 
Anledningen till detta var, vet jag nu, att LA är en ganska svår stad att få sig ett liv i. Det är otroligt stort och jag kände mig inte riktigt hemma. Det är svårt att förklara men jag hoppas ni förstår vad jag menar. Dock älskar jag USA och det är där jag vill bo i framtiden. Jag gick iallafall på skolan en termin ungefär innan jag strax innan jul landade i Sverige igen. 
 
 
Det var med blandade känslor jag var tillbaka här i Göteborg, jag hade lärt mig så mycket, växt som person och fått en helt annan syn på min framtid. Jag var ledsen samtidigt som jag var otroligt stolt att jag faktiskt testat. Att jag hade flyttat till andra sidan jorden och accepterat att det faktiskt inte var i LA, drömmarnas stad, jag skulle bo i. Men jag kände mig inte färdig med USA (kanske man aldrig blir) så i mars satt jag på planet igen, men denna gången till älskade San Diego! 
 
 
Jag skulle semestra i fina Kalifornien med mina två bästa vänner, och ja det var precis lika bra som det låter. Jag trivdes så mycket bättre i San Diego än i LA och livet rullade på och jag har aldrig varit gladare. Vi shoppade, såg nya platser, var på äventyr vi aldrig glömmer, gick på College fester, fick nya vänner och allt som hör Usa till! 
Tre månader gick dock väldigt snabbt och vi ville allt annat än hem. Men jag kan säga att Usa är helt fantastiskt och om ni har chansen, ÅK DIT! Det finns så många platser att se och så mycket att göra. Shoppingen skall vi inte ens tala om...
 
Jag hoppas ni fick en liten bättre bild av min Usa tid och jag rekomenderar verkligen er att testa, att testa att åka dit och plugga om det är något ni länge velat göra! Det kan inte bli mer än fel och det är absolut inte hela världen! Jag kan säga att jag hade inte varit lika driven och säker på mig själv och min framtid om jag inte hade åkt. Jag fick testa på modeindustrin och nu är jag helt säker på att det är där jag skall arbeta. SMC är också en väldigt bra skola, tycker jag så jag rekomenderar den verkligen! 
 
Har ni några mer frågor är det bara att fråga!
 
Kram E

Kommentarer
Postat av: BLOPPIS - ae

Jag har en bloppis på bloggen just nu med olika plagg till låga priser, så kika gärna in ifall det skulle vara något du gillar! :)

Om du anser denna kommentar som störande så ber jag om ursäkt!

2013-08-13 @ 23:44:58
URL: http://aannaaeriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0